Powered By Blogger

Wednesday 15 February 2012

KIsahku bemula di sini



  Kisahku bermula di sini.Aku.Tempat ini banyak mengajar aku erti kehidupan,di mana ianya tempat aku mematangkan diri seusia awal 13 tahun sama seperti remaja lain pada waktu itu.Pada mulanya aku pernah mendapat tawaran di sekolah Tun Perak(STP) dan juga Iskandar Shah(SIS).Kedua-duanya tiada beza bagi aku,gedung ilmu juga,tapi bezanya hanya aliran sahaja,kalau STP aliran agama manakala SIS sekolah rancangan khas,,namun coretanku ini bukan ingin menceritakan perihal pilihan sekolahku.Aku tidak lupa,aku juga pernah memohon sekolah ini iaitu Sekolah Menengah Arab Jaim Assyakirin,sekolah yang amatku cintai,,
Di sini banyak kisah suka dan dukaku,biasalah seperti manusia lain yang hidup di atas muka bumi ini,
pasti akan menempuh saat pahit dan manis juga.

 Di sini tidak seperti kebanyakan sekolah lain,yang mempunyai banyak kelas,Mmm..di sini berbeza
cuma ada satu kelas setiap tingkatan,macam tidak percaya bukan,,??Namun aku tetap bersyukur ditempatkan di sini.Ada kawan yang menggembirakan aku,ada guru yang mengajar aku,Aku tidak kisah semua itu,Yang penting ilmu yang aku akan gunakan ituSebenarnya aku tak lah kenal sangat kawan-kawan aku semasa berada di tingkatan satu,dua,tiga,maksudnya kenal dari segi hati budi lah.
Pada awal tahun kami di tingkatan empat baru bibit kemesraan ukhuwah itu terbit,,indah sekali!
                                                                                                                                           
  Okay!ni dia gambaran bilangan kami,tidak ramai pun cuma sepuluh prang pada penghujung tahun 2010 itu,
namun tetap terindah dalam hati kami semua.Bilangan pelajar lelaki pula seramai 20 orang.sedikit,tetapi kami bersatu,alhamdulillah!Jika ada majlis sambutan yang diadakan di sekolah kami akan bekerjasama.Teringat aku kenakalan-kenakalan teman waktu di sekolah dulu.Gossip antara rakan-rakan,,senda gurauan,Namun bukan itu yang kami kejarkan.Alhamdulillah!seusia itu aku tidak terjerat dengan cinta remaja,Maaf siapa yang tersinggung!Petua yang ku amalkan sampai sekarang ialah tiada cinta sebelum nikah,,insyaAllah!
Aku tahu,Allah Maha Menguji,dia akan menguji tahap keimanan setiap hambaNYA,Mmm,,,
begitu cepat masa berlalu,sekarang umurku akan mencecah 19 tahun,insyaAllah!jika panjang umur.


  Ini pula!Mmm,,inilah villa kami,orang kata"tempat berteduh'cantik kan pic dia,,??Ssshh!!senyap!
gambar ni aku download dari "fb"Alumni,,tak salah kan,,??huhu,,jangan marah A.Kimi,
Mmm...Pada asalnya asrama kami hanya berkongsi dengan bangunan sekolah,tetapi pada pertengahan 2007,
asrama ini telah siap dibina sepenuhnya,alhamdulillah!cantik bukan,??suka hati siapa nak puji,,
pandangan mata orang lain-lain.Bercerita pasal warden,,Mmm..warden kami ialah ustaz Adzli Khaled,,
da ustzh Rosida,,Aku terlalu menghargai mereka,ibarat ibu dan bapa kedua aku,,huhuhu~
Kalau cerita panjang sangat,aku takut air mata aku meleleh lah,,banya sebenarnya nak aku kongsi pahit manis kat sini,,indah sangat!Okey lah!alhamdulillah!penghabisan aku menuntut ilmu di sini,aku dapat meninggalkan nama yang baik kat sini,sebabnya,,,,aku bergelar"best student SPM 2010"berapa A aku tak nak beritahu,,malu lah,,tak hebat man pun,,Mmm,,lupa,,bukan aku seorang lah,,dengan Razi,,tak sangka 
dapat jadi b.student dengan kawan lama sendiri,,aku tetap bersyukur sampai sekarang,
Anyway nak stop writting lah,,
kita sambung cerita ni dalam karya saya,,.insyaAllah!doakan saya dapat jadi penulis suatu hari nanti!
amin,,nantikan ya!





No comments:

Post a Comment