Powered By Blogger

Friday 22 March 2013

Ikhlas dalam beramal

Baki dua minggu sebelum cuti mid sem..agak sesak jugak masa nak selesaikan assignment,,tapi tak lah lambat sangat.Biasalah nak cari maklumat semua,macam-macam sumber nak kena ambik.Kata dah jadi mahasiswa...eceh....saja je..

Tapi aku percaya Allah sentiasa bantu hamba2NYA yang ikhlas menuntut ilmu keranaNYA.Assignment pun salah satu cara kita nak dapatkan ilmu Allah yang teramatlah luas tu.
By the way, aku seronok jalani kehidupan sebagai seorang hamba Allah,anak kepada ibu dan ayah,kakak kepada 6 orang adik lagi dan of course seorang pelajar yang bergelar mahasiswa.Tahun 1 lagi.Pejam celik,aku dah masuk sem 2.Sekejap sangat masa berlalu..Hmm.. berbalik kepada tittle post aku kali ni,ikhlas..yalah..aku ni manusia yang biasa sangat..ilmu pun tak penuh lagi di dada..kadang2 lecterur bagi task..suruh siapkan...suka memang suka sebab assignment  tu very related dengan kos yang aku ambik..iman manusia pun secara fitrahnya turun dan naik..bukan macam malaikat yang iman mereka sentiasa naik tak turun2...MasyaAllah...Tapi kita tetap kena bersyukur menjadi makhluk yang paling istimewa antara makhluk2 lain di atas mua bumi ni..


Ikhalskah aku??

Bila dah dapat task atau assignment banyak lah yang kena buat,dan kadang2 tak dapat elak dari "sikap" mengeluh..Astaghfirullah!!Tapi aku bukan ma'sum macam Nabi SAW.. walau kadang2 cuba muhasabah balik..Allah kan Maha Pengampun..dan Maha Memahami..tapi aku tak boleh simplify kan macam tu saja...

Anyway,aku bersyukur  sebab rahmat Allah luas sangat,rezeki yang DIA limpahkan terlalu luas,,segala yang aku kecapi hari ni semuanya atas limpah rahmat dari  Allah..Alhmadulillah..

aku dapat bernafas..Alhamdulillah!
aku dapat berjalan,tidur,berlari,makan,Alhamdulillah!
aku dapat belajar kat Universiti.Alhamdulillah!
aku dapat menaip sekarang ni..Alhamdulillah!



                                          gambar hiasan :bukan kerana pointer tapi kerana Allah

                                                                segala2NYA Alhamdulillah!

No comments:

Post a Comment