Powered By Blogger

Monday 3 March 2014

Ilmu manakah yang berkat?

Assalamualaikum..

Rasa lama sangat tak menulis entri dalam blog ni, dah bersarang agaknya. Hehe..
Hmm..Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang masih meminjamkan nikmat kehidupan kepada aku. Sekarang dah masuk semester baru, semestinya semakin mencabar. Sem ni banyak subjek yang diajar dalam bahasa inggeris. Wow! Opps, Alhamdulillah. Tapi sebagai manusia biasa, aku tetap perlu berusaha belajar bersungguh-sungguh.

Memang niat dan perancangan aku untuk sambung Master Degree. InsyaAllah, doakan ya! huhu. Niat aku untuk belajar dan puaskan hati sendiri. Sekarang ni aku perlu tumpukan kepada degree dulu. Bercakap soal berkat. Aku bukanlah manusia yang boleh dikira mencapai tahap wara'. Tapi, aku tahu mana adab-adab yang perlu dijaga dalam menuntut ilmu. Contohnya,Jaga hubungan dengan Allah hormat guru dan pengsyarah..Sayangi ibu dan ayah dan keluarga. Aku tengok, ramai orang tak menitik bertakan langsung perkara- perkara ni. Aku pun kadang-kadang ada khilafnya. Tapi kalau kita tak jaga hubungan dengan Allah dan manusia, macam mana keberkatana Allah nak datang?

Hmm...Aku nak berkongsi satu rahsia lah, baru-baru ni aku dah dapat result semester 3, Guess aku dapat apa? Rahsia, tapi yang aku nak kongsi ialah aku berjaya dapat dekan. Alhamdulillah! Okay kita jumpa lain masa. Bye, aku nak going on with assignment.Tata. Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment